pondelok 28. februára 2011

Stop pseudopotravinám

V dnešnej dobe sa dá prakticky všetko nahradiť inou, lacnejšou surovinou. O tom, či je táto lacnejšia varianta aj chutná, alebo nebodaj aj zdravá zrejme nikto nerozmýšľal...
A tak sa stalo, že som včera dostala chuť na čerstvý chlieb s maslom a nutelkou. Maslo som v piatok kúpila, len tak, že raz za čas si dovolíme aj niečo také drahé. To malé 125g masielko stojí dobrých 20 korún, no rovnako ako pol kila hnusného margarínu. Chlebík bol mňam, čokoláda na ňom sa tiež dala.
Čo však nastalo pár hodín potom, vám radšej nebudem do podrobna rozprávať. Skrátim to na informáciu, že na wc som stihla dočítať knihu, a to som bola len tesne za polovicou :(.
Všetka vina padla na to sprosté maslo - pseudo maslo. na konzumáciu sa proste nehodí, a ani omáčka, do ktorej som plátok pridala nebola taká hodvábna, ako by mala byť. Som sklamaná a znechutená. A je mi zle.

Odkedy sme sa presťahovali na dedinu, snažíme sa o svojpomocnú výrobu všeličoho. Zeleninkou na záhrade počnúc, a zatiaľ domácim syrom končiac. Keďže máme dostupné mliekomaty, začali sme vyrábať syr. Ešte robím len 2. vynikajúci, pod zubami vŕzgajúci balkán, a paneer, ktorý nakladám do oleja s bylinkami a cesnakom, a potom ho kydám na horúce cestoviny. Vzniká nenormálne dobré jedlo, ktorého sa ja osobne neviem dojesť.
Momentálne sa síce venujem pleteným ponožkám, ale tento môj maslový zážitok ma donútil opäť si sadnúť k internetu a nájsť nejaký návod, ako si poriadne a naozajstné maslo vyrobiť.
Za inšpiráciu a nakopnutie tentokrát vďačím jednému bistru v Čechách. Keď sa zas raz dostanem do Čiech tak toto bistro určite navštívim.


A ja čo najskôr napíšem, ako to u nás dopadlo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára