nedeľa 13. februára 2011

Víkendové správy z kuchyne

Tak vážení, víkend je čas, kedy pri počítači trávim čo najmenej času. Napriek tomu som si sem dnes sadla, aby som podala správu o strave počas víkendu.
Existujú 2 druhy víkendov. Prvý je ten, kedy vlastne ani nie sme doma a stravujeme sa všetkým čo sa dá. Počnúc zvyškami a končiac hotdogom z Ikea. Ten druhý typ je taký, kedy sa vlastne nepohnem z kuchyne. Tento bol však niečo medzi tým.

Najprv by som sa chcela poďakovať tomu idiotovi, ktorý vymyslel hokejový štadión v centre Bratislavy. Keďže v meste boli uzávierky ciest, všetci boli na obchvate a tak to tam aj vyzeralo. V zápche som strávila takmer hodinu navyše a tak som s večerou musela improvizovať niečím rýchlym. Zachránil ma wafľovač, i keď Vajco mal na to iný názor, a wafle odmietol. Namiesto toho na stojáka pri linke zjedol 2 rožky so slaninou...
V sobotu ráno sa objavil Vajcov tato, že ho svrbeli behy a prišiel si pošolíchať svoju chalupu a garáž. To znamená, že strava musí byť plnohodnotná a hoci som to tento víkend vôbec nemala v pláne, bude sa a piecť. Na obed som naklepala, obalila a vysmažila bravčové rezne (tými sa pri týchto dvoch nikdy nič nepokazí) a ešte som si aj udobrila Vajca. Je to jeho najobľúbenejšie jedlo z múky. Chlapi sa najedli, dali si kafíčko a spokojne sa pobrali po svojom (bod pre mňa).
Po obede som sa rozhodla upiecť mramorovú bábovku, a keďže sa u nás objavili banány, vopchala som do nej aj tie. Celkom príjemné oživenie :)
Vajco prišiel s požiadavkou na zemiakovú polievočku s krutónkami, no prečo nie, takto na poobednie.
Osmažíme cibuľku, pridáme červenú papriku a múku a zasmažíme. dolejeme vodu, prisypeme na kocky pokrájané zemiaky, a varíme do mäkka. Potom polovičku zemiakov vyberieme, tú druhú pekne rozmixujeme, dosolíme, dolejeme mliekom a dokoreníme a vrátime zvyšné zemiaky. Jednoduché, rýchle, a hlavne hrozne dobré. Ja nechávam vyvariť aj kožku zo slaniny, pekne to potom vonia údeninou a ani tam žiadna nemusí byť. Chi :)
Na večeru sme už nevarili, dojedali sa zvyšky.
No a dnes? Ráno sme boli v Galante na nákup, čo znamená 2 hodiny motkania sa po potravinách, a teda na obedňajšie varenie veľa času neostalo. V Galante je ale vynikajúca bagetéria, v ktore sa zastavíme takmer pri každej návšteve mesta. Pečivo je vždy čerstvé a chrumkavé, a ešte je to tam aj lacné. Vajco jedáva zakaždým kuraciu, s osmaženými kuracími nugetkami na kari, ja si dávam tuniakovú s dvojitým nášupom tuniaka (nedá sa odolať !!!) a Ocinovi sme doniesli lososovú (a potom nám vynadal, že ho tu prepchávame a.......neodolal :D ).
Poobedie sme dnes príjemne preflákali a na večeru sme si spravili morčacie závitky plnené syrom a slanikou, osmažené do chrumkava a dopečené v rúre. Keďže zemiaky sú neľudsky drahé, siahla som po polotovarových hranolkách a bola to celkom príjemná zmena. Túto grandióznu kombináciu zakončil ľadový šalát s mladou cibuľkou, zaliaty len olivovým olejom s citrónovou šťavou. Krásne chrumkavé a svieže :D
Teraz som spokojná prežratá a idem si do kuchyne po pohárčok mliečka. Toho nie je nikdy dosť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára